23-årig tjej boende i uppsala med sambo, vår underbara son född 130307 och två hundar <3

Mycket på gång!

Kategori: Allmänt

sorry för en grymt dålig uppdatering! Har bara känt att det inte funnits så mycket att skriva om :P jag blir tjockare och tjockare och får ondare och ondare, det är typ det som händer hehe
 
Igår va jag inne på förlossningen då jag tyckte bebisen va väldigt mkt lugnare än vad jag vill ha sen så fick komma in för en hjärtkurva. Bebisen mådde finfint, hjärtljuden lät fint och ultraljudet såg jätte fint ut oxå! Dock så va de lite annat med mamman, blodtrycket visade på 197/99 vilket är jääääätte högt så fick lämna urinprov som visade att jag hade protein i urinen så jag fick då lämna blodprov (USCH!!) de va inte helt nöjda med proverna så jag ska till min BM och lämna prov och ta blodtryck för att se om det förändrats  något... Fick en blodtryckstablett innan jag gick hem och då visade det 145/90 så det är fortfarande för högt.
För er som inte hänger med så är alla de här grejerna tecken på början till havandeskapsförgiftning :/ 
Hoppas allt lugnat sig till imorgon!
 
Fick även göra en gynundersökning som visade att jag är öppen 3 cm men livmodertappen ligger bakåt och är omogen men det visar iaf att något är på gång vilket är skönt, den lill* för gärna titta ut nu <3
 
Det är ju bra att jag inte är blyg iaf! När undersökningen skulle göras frågade läkaren om det vara ok att den manliga studenten oxå fick göra en undersökning och då kunde jag såklart inte hålla mig så jag svarar "uppenbarligen så är han inte den första karln mellan mina ben så det är bara att köra på!" Haha tur att de oxå hade humor för de skrattade och sa att de önskade att de fanns fler så positiva patienter :P
Samma sak med sköterskan som skulle sticka mig, när hon frågade vilken arm jag ville bli stucken i så svarade jag  "Min sambos kanske?!" Jag hatar verkligen att bli stucken med nålar! :( 
 
hoppas ni är nöjda med den lilla uppdateringen iaf! :D
 
over and out

Kommentarer

  • Sandra.K säger:

    Hoppas trycket går ner och att tappen mognar snabbt! Säg till bäbis att h*n ska komma ut nu! Du är rolig när du skriver må jag säga :-) Jobbiga saker som jag ändå fnissar åt. Kram på dig!

    2013-02-26 | 12:41:52

Kommentera inlägget här: